1. Generelt

1.1 Tilmelding

Tilmelding til et hold virtuelt og fysisk sker gennem mit eksterne bookingsystem EasyMe. Ved tilmelding accepterer du samtidig vores handelsbetingelser og persondatapolitik.

1.2 Betaling

Betaling af hold og ydelser sker ved tilmelding, der kan betales med MobilePay, kortbetaling eller bank overførsel til 3409 13069972. Betalingen for holdundervisning faktureres og hæves med det samme, betaling af ydelser som behandlinger og individuelle forløb afregnes efter hver session.

1.3 Bankoplysninger

Danske bank A/S

Reg. nr. 3409

Konto nr. 13069972

Mobilepay: 799134

1.4 Refundering ved aflysninger og udeblivelse

Aflysninger sker på mail til deltagerne, ved aflysninger tilbydes erstatningsdato for undervisningen. Ved langvarig aflysning grundet udefra kommende faktorer som samfundsnedlukninger og restriktioner fra regeringen tilbydes ny dato eller mulighed for at deltage på online hold i perioden.

Må Sanselab aflyse enkelte undervisningsgange grundet sygdom, eller lignende, tilbydes klippekort med 2 klip, til drop in Sansemotorik. Det er modtagerens eget ansvar at gemme mail, med klippekort gavekode. Udeblivelse eller sygdom hos deltager refunderes som udgangspunkt ikke.

Ved større nedlukninger, samfundsrestriktioner og lignende, vil al undervisning flyttes online i stedet, og afvikles der. I dette tilfælde vil Sanselab stille relevante sanseredskaber til rådighed, og undervisning vil foregå over et sikkert online medie.

For aflysning af behandlingsforløb, individuelle forløb som børneergoterapi, babybehandling og lignende skal denne komme senest 12 timer før aftale. aflyses der senere end dette eller ved udeblivelse faktureres der for halvdelen af ydelsens beløb.

1.5 Fortrydelsesret på køb af hold, ydelser eller fra webshop

Sanselab giver dig 14 dages fuld fortrydelsesret på køb af hold og ydelser, dog senest 5 hverdage før påbegyndt ydelse. Ved fortrydelse af køb sendes en mail til kontakt@sanselab.dk beløbet for tilmelding tilbagebetales da indenfor 30 dage.

Fortrydelse eller afmelding kompenseres ikke efter 14. dage eller ved sygdom

Ved køb af varer online er der 14 dages fortrydelsesret fra modtagelse af produktet. Varen tages kun retur i ubrugt stand. Ved ønske om retur sendes email til kontakt@sanselab.dk. Sanselab fremsender returlabel og dækker omkostninger ved returnering.

1.6 Køb i webshop og levering

Ved køb i webshoppen kan der enten benyttes GLS som pakkeshop levering, eller afhentning i butik. Ved køb har du Ifølge købeloven 2 års reklamationsret som forbruger.

1.7 Medlemskab hos Sanselab

Et medlemsskab hos Sanselab dækker over den ydelse som er defineret ved køb. Afmelding af et medlemskab sker ved at sende en mail til kontakt@Sanselab.dk eller via linket i bunden af kvitteringsmailen. Opsigelse kan ske med løbende måned + en måned. Et medlemsskab vil automatisk fornyes hver måned, medmindre andet angives. Det er muligt under sit medlemsskab at sætte dette i bero, fx. i forbindelse med ferie, en beroperiode skal være ihænde på mail kontakt@sanselab.dk FØR den ønskede periode.

1.8 Ansvar og fraskrivelse

Som deltager på hold er det ene dit ansvar at holde dit barn under opsyn. Ved uheld, fald på trapper, ting der puttes i munden eller lignende, kan Sanselab ikke stilles til ansvar. Ligeledes er det forældrenes ansvar at de lege de laver med barnet på redskaber og lignende, udføres forsvarligt.

Sanselab har til ansvar at legetøj som introduceres i undervisningen er sikker, og godkendt som legetøj for børn.

2. Sygdom og aflysninger

2.1 Sygdom ved deltager eller barn

Der kompenseres ikke for mistet undervisning grundet sygdom hos deltageren, det anbefales hvis barnet har eller er syg ikke at deltage af hensyn til barn og andre deltagere. Et barn som netop har været syg eller er, vil ikke have gavn af at deltage da det kan stresse barnets system yderligere og eventuelt forlænge et sygdomsforløb.

2.2 Sygdom hos underviser

Aflysninger sker på mail til deltagerne, ved aflysninger tilbydes erstatningsdato for undervisningen.

Må Sanselab aflyse enkelte undervisningsgange grundet sygdom, eller lignende, tilbydes klippekort med 2 klip, til drop in Sansemotorik. Det er modtagerens eget ansvar at gemme mail, med klippekort gavekode. Udeblivelse eller sygdom hos deltager refunderes som udgangspunkt ikke.

For aflysning af behandlingsforløb, individuelle forløb som børneergoterapi, babybehandling og lignende skal denne komme senest 12 timer før aftale. aflyses der senere end dette eller ved udeblivelse faktureres der for halvdelen af ydelsens beløb.

2.3 Samfundsnedlukning/Force Majeure

Ved større nedlukninger, samfundsrestriktioner og lignende, vil al undervisning flyttes online i stedet, og afvikles der. I dette tilfælde vil Sanselab stille relevante sanseredskaber til rådighed, og undervisning vil foregå over et sikkert online medie. Der tilbydes ikke økonomisk kompensation udenfor 1.5 om den almene fortrydelsesret.

3. Deltagerforudsætninger

3.1 Påklædning

Det anbefales at både børn og voksne har tøj på velegnet til bevægelse, både børn og voksne vil være aktive i undervisningen og bevægelsesfrihed er en fordel. Børn anbefales at have tætsiddende ikke løst tøj på for at sikre det bedste greb under øvelserne. Løst siddende tøj frarådes generelt af hensyn til jer selv, da nogle øvelser kræver at vi fx. ligger på gulvet.

3.2 VIGTIGT

Ikke alle øvelser egner sig til alle, og dette og ethvert andet træningsprogram udføres på eget ansvar. For at mindske risikoen for skade, skal du aldrig overanstrenge dig selv eller din baby under øvelserne. Oplever du smerte eller ubehag under øvelserne bør du stoppe med det samme. Instruktøren vil støtte og vejlede men har ikke ansvar for dine udfoldelser.

4. Persondatapolitik

4.1 Persondata politik

Sanselab arbejder på til enhver tid at leve op til Persondataforordningen GDPR og i de næste afsnit beskrives hvordan disse opbevares og håndteres.

GDPR er skabt for at beskytte dig og dine data, samt sikre dine rettigheder til at bestemme over hvad disse bruges til, at de opbevares sikkert af de virksomheder som du deler dem med. Dette er for at sikre dig mod misbrug og skabe gennemsigtighed om behandlingen af dine oplysninger.

4.2 Hvad indsamles

Sanselab gemmer dine oplysninger til håndtering af ordrer og tilmeldinger. Vi indsamler data som ordre-id, email, navn, telefon, IP-adresse, postnummer, by og adresse, aktiviteter på vores hjemmeside og tilhørende systemer, ordrehistorik, adgangskontrol samt vise brugertilpasset indhold.

4.3 Hvad bruges data til

Oplysningerne bruges til at holde styr på ordrer og tilmeldinger. Ligeledes bruges de til at dokumentere bogføring/regnskabslov og give dig en oversigt over tidligere køb og tilmeldinger. De bruges også som oplysninger til generel markedsføring, online annoncering samt e-mail markedsføring.

Vi gemmer også dine oplysninger i henhold til hvidvaskningsloven samt som sikkerhed ved eventuelt misbrug af betalingskort. Dine betalingsoplysninger gemmes ikke! men gemmer oplysninger om dine betalinger; dato, faktura og fx. kreditnota for at kunne leve op til den danske bogføringslov der stiller krav om dokumentation i minimum 5 år.

Dine oplysninger sælges eller videregives på ingen måde til 3. part uden dit samtykke. Oplysninger vidergives kun hvor lovgivning kræver det eller ved fremlæggelse af retskendelse.

4.4 Opbevaring af data

Køb på siden er beskyttet af en SSL-kryptering så ingen får adgang til dine data i en betalingsformular. Alle ordrer og betalinger er sikret gennem SSL-kryptering af vores betalingsudbyder, MobilePay og Stripe

Vi opbevarer dine oplysninger i vores database, som også sikres løbende mod hacking og datatyveri. Dette sker bl.a. ved løbende opdatering af sikkerhed, bagvedliggende systemer, software og hardware.

4.5 Personlige oplysninger indsamles i samarbejde med

·      stripe.com (Betaling)

·      MobilePay (Betaling)

·      YourPay (Betaling)

·      Dinero (Bogføring og regnskab)

·      Google (AdWords, Analytics) Markedsføring og statistik

·      Facebook (Markedsføring)

·      EasyMe aps (bookingsystem)

Alle ovenstående data-behandlere lever op til EU’s krav om behandling af personlige oplysninger.

4.6 Brug af cookies og sporing

Når du besøger vores side indsamles en lille computerfil der indeholder data for at identificere din webbrowser. Vi bruger cookies på hjemmesiden for at identificere brugere som unikke, men anonyme personer. Det gøres blandt andet for at registrer antallet af besøgende, nye som genbesøg. Vi bruger det ligeledes til at registrere adfærd, lave statistik og optimere vores side.

Den kan også anvendes som grundlag til afregning med affiliatepartnere, som sender dig til vores webshop. Cookies kan også anvendes til at gemme indstillinger, logins og præferencer på vores og vores partneres hjemmesider.

Du kan til enhver tid slette dine cookies for at undgå sporing og markedsføring målrettet dig/din enhed. Du kan vælge specifikt at slette cookies fra os, andre eller at slette alle cookies på dine enheder.

Der er flere måder at undgå cookies på. Læs mere om det her:  http://minecookies.org/cookiehandtering

4.7 Opbevaring af cookies

Vi har forskellige cookies alt efter formål og leverandør. De cookies vi sætter hos dig, opbevares i et skiftende antal måneder afhængig af formålet.

Hver gang du besøger vores hjemmeside kan en cookie opdateres og forlænges. Alle vores cookies har en udløbsdato, hvor den ikke længere anvendes.

4.8 Dine rettigheder og valg

GDPR giver dig ret til:

·      At have adgang til data– Du har ret til at få adgang til de data vi gemmer om dig.

·      At rette fejl i de persondata vi gemmer om dig– Du må få rettet fejl i de persondata vi har om dig.

·      At få slettet dine data– Du har ret til at få slettet dine data, vi gemmer. Dette gælder ikke nødvendige oplysninger for regnskabsdokumentation.

·      At gøre indsigelse mod behandling af dine persondata-Du har ret til at kontakte Datatilsynet, hvis du mener, dine persondata behandles forkert.

·      At eksportere dine persondata– Du har ret til at få dine persondata udleveret eller overført til en anden dataansvarlig (hvis muligt).

Hvis du ønsker at gøre brug af noget af ovenstående, kan du kontakte os på kontakt@baby-steps.dk Vi kræver identifikation for at behandle en sådan forespørgsel.
Dette kan du selv gøre for at fjerne dine persondata, hvis du ønsker dette

Fjerne automatisk markedsføring

·      Slette dine cookies på computer, tablet og telefon

·      På Facebook kan du klikke på et lille kryds oppe i højre side af en annonce og vælge ikke at se annoncer fra os igen på (Dette gælder kun annoncer på Facebook)

·      Du kan fjerne dit like fra vores Facebook side

·      Du kan afmelde nyhedsbrev fra os – der er link i bunden af alle nyhedsbreve vi sender. Du kan også bede os om at fjerne dig fra listen.

·      Hvis du ikke vil spores af automatisk markedsføring kan du slå “privat browsing” eller “inkognito” til på din browser. Se guide nedenfor.

Safari:  https://support.apple.com/da-dk/guide/safari/ibrw1069/mac
Chrome:  https://support.google.com/chrome/answer/95464?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=da
Firefox:  https://support.mozilla.org/da/kb/privat-browsing-surf-paa-nettet-uden-at-gemme-informationer
Edge:  https://support.microsoft.com/da-dk/help/4026200/windows-browse-inprivate-in-microsoft-edge

Data ansvarlig

Sanselab

Etta Camerons vej 13 st.th

2450 København sv

cvr: 41044624

Mobil 21218929